AANBIEDING.

Zodra we dat woord horen of lezen letten we op, want het spaart geld uit. Tenminste dat denken we. Want als het geld uitspaart kopen we het, ook al hebben we het niet nodig. Veel mensen doen dat, ze slaan massaal in, want…het was in de aanbieding!!

De kasten puilen uit, maar dat geeft ze een prettig gevoel. Stel…dat de derde wereldoorlog uitbreekt, je een been breekt of zoiets, dan heb je altijd iets in huis. Maar, is het écht wel een koopje? Soms krijg ik het gevoel dat het niet zo is. Dat ze het kwijt moeten; over datum of net op het randje en dan heb ik het over supermarktaanbiedingen. AH doet dat best wel slim, die heeft altijd wel iets in de aanbieding, maar dan moet je wel een kaartje hebben, een bonuskaart,  anders geld het niet, denken we. Maar…de caissière heeft er altijd een. Ik vraag me weleens af waar dat goed voor is, ja, om te zien welk product goed verkoopt, en welk niet. En… om klanten te lokken. Wat veel supermarkten ook doen is, eens in de zoveel tijd alles omgooien. Dan loop je  naar het rek waar de koffie altijd staat, staat die er niet, maar ergens anders. Dat doen ze bewust, want in dat rek staat een product dat niet goed loopt, dus …

Met kleding is dat ook zo, als je  niet veel te besteden hebt en een nieuw shirt nodig hebt, loop je alle aanbiedingen af. En… als je goed oplet, lukt dat best. Dan ben je blij en loop met een voldaan gevoel naar buiten. Meestal, want het kan gebeuren dat je hetzelfde shirt ergens anders nog goedkoper ziet hangen. Dan baal je. Mij is dat ook weleens gebeurd. Koop je iets dat een week later in de aanbieding ligt.

Maar, er zijn meer aanbiedingen. Huizen bijvoorbeeld, als je op zoek bent naar een huis kijk je naar prijs. Daar begin je mee, daarna naar de ligging, de staat van onderhoud  en de indeling. Soms staan huizen heel lang te koop. Heel lang, waarom weet niemand. Ik heb iemand gekend die net het bordje TE KOOP buiten had gezet toen zich een uur later een serieuze koper meldde en het kocht. Dat kan!

Restaurants hebben ook vaak aanbiedingen, het weekmenu bijvoorbeeld is verleidelijk,maar dan moet het wel naar je zin zijn, niet iets dat je niet lekker vind. Als de mosselen in de aanbieding staan en je lust ze niet, moet je die niet bestellen, ook al vertelt de ober je wel tien keer dat ze in de aanbieding zijn.

Toen ik nog in ons restaurant werkte maakte ik dat vaak mee. Mensen die elkaar iets opdringen. ‘Schat, dat moet je bestellen, is heerlijk én goedkoop.’

‘Ja, maar ik lust dat niet.’

‘Bestel nu maar, als je écht niet lekker vind laat je het maar staan, eet ik het wel op.’ Ja, zo kan ik het ook!

Als je op zoek bent naar iets kan je op marktplaats kijken of het daar te koop is, scheelt soms veel geld.

Auto’s kopen veel mannen als ze niet in de aanbieding zijn. Een mooie dure wagen staat stoer en ze kunnen er de bink mee uithangen. Zeker als dan iemand zegt: ‘Waar betaalt hij dat van?’  Dan geniet hij, ook al heeft hij op de helft van de maand geen geld meer om boodschappen te doen!

Met fietsen is dat anders. Je koopt een tweedehands fiets en bent blij. Maar, dan moet je hem wel op slot zetten als je hem ergens neerzet, anders jatten ze hem, zelfs als de banden lek zijn.

Een nieuwe partner moet je zelf zoeken, die zijn nooit in de aanbieding.  Tenzij iemand hem of haar erg graag kwijt wil. Dan kan je op marktplaats een advertentie plaatsen.

 Gratis af te halen, lelijke man/vrouw,zo goed als nieuw. Slechts eenmaal gebruikt.

Please follow and like us:

3 antwoorden op “AANBIEDING.”

  1. Great read! The depth and clarity of your analysis are impressive. If anyone is interested in diving deeper into this subject, check out this link: DISCOVER MORE. Looking forward to everyone’s thoughts!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *